A Danuvia Motorkerékpárok Története. AJÁNLOTT!!
Danuvia így szól a márkanév és motoros berkekben mindenki egyre gondol.
Aki közelebbről megismerkedik e gyártmánnyal, hamar rájön, hogy mint az összes magyar motorkerékpár esetében, itt is történtek módosítások,és rengeteg az "átfedés" a fejlesztések között. Van aki alacsony és magas nyerges változatról beszél, mások a három típusú hátsó rugós tag alapján különbözteti meg az évszámokhoz nehezen köthető típusokat.
Van miből válogatni, és akkor még említést sem tettünk a cross, White és a sorozatgyártásba nem került különféle prototípusokról.
Írásunkban gyakran előfordul a "legalább" és a "valószínűleg" szavak, mert e márka még 10-15 évi kutatómunka után is tud meglepetést okozni, így csak az biztos, hogy bármi megtörténhetett. Mi Danuviások viccesen azt szoktuk mondani, hogy a gyártás 9-10 éve alatt csak a kipufogókönyökön nem változtattak és ez nem is áll olyan messze a valóságtól. Hiszen akkoriban is akárcsak manapság, a motorkerékpár gyártásban résztvevők szerettek volna minél jobb konstrukcióval előrukkolni. Bízunk benne, hogy a kedves olvasónak is elnyeri tetszését írásunk,kellően érdekesnek találja, és esetleg segítséget nyújt számára egy régóta félredobott, öreg motor felújításához.
A tartalomból:
- I. A Danuvia motorkerékpárok gyártásának története
- I/1. A D-Csepel születése
- I/2. A 175 kcm-es prototípusok
- I/3. Az új 125 kcm-es modell (DV-125) kialakítása éssorozatgyártásba vétele
- I/4. Elkészült a 100.000. darab - Ráncfelvarrás 1
- I/5. Ráncfelvarrás 2.
- I/6. Az új 125 kcm-es prototípusról bővebben
- I/7. A sport modell bemutatása
- I/8. A "szürke széria" (DMV-125) sorozatgyártásba vétele
- I/9. A White motorok gyártásának rövid élete
-
II. Versenyben a Danuviák
- II/1. A 125-ös erőforrás múltbéli sikerei
- II/2. A Danuvia gyár részvétele a motorsportban
- II/3. Az 1958-as Hatnapos verseny
- II/4. Fókuszban a motocross - az új versenymotorbemutatása
- II/5. Kiváló szereplés a nemzetközi porondon is
- II/6 Részvétel a Go-kart sportban
- II/7. A Danuvia salakmotor bemutatása
- II/8. 1962 - A versenyosztály bezárása
- II/9. További sikerek a motorsportok minden területén
- III. A Danuvia (DV-DMV) motorok alkatrészei ésfelújítási tanácsok