danfejlec.jpg

 

MŰSZAKI ADATOK

 

A 125 cm3-es Danuvia (DMV) műszaki adatait az alábbiakban ismertetjük. (Ezek az adatok az 1957 után gyártott típus adatainak felelnek meg.) Külön fogjuk ismertetni a típuson végrehajtott különböző változtatásokat - kiemelve azokat az alkatrészeket - , amelyek a régi és az új típusnál egyformán csereszabatosak.

MOTORCSOPORT

 

Működés módja

Kétütemű

Öblítés

Keresztöblítés

Hengerszám és elrendezés

1 álló henger, 7°-kal előrehajlik

Löket

54 mm

Furat

54 mm

Lökettérfogat

123,6 cm3

Sűrítési arány

1:6,5

Teljesítmény

5,5-6 LE n=5200 fordulat/perc

Maximális nyomaték

1,05 mkg n=4600 fordulat/perc

Hűtés

Levegő (menetszél), friss olajkeverék, kenés 20:1

Vezérlés

 

Szimmetrikus dugattyúpalást vezérlés

 

Szívás

114°

Átömlés

120°

Kipufogó

148°

Porlasztó

Egyfúvókás tűszabályozás

Porlasztó

 

Torokátmérő

18 mm

Fúvóka

80

Tűállás

3

Légszűrő

Nedves légszűrő

Dugattyú

 

Nyersanyag

Könnyűfém DöAlSi

A dugattyú súlya

145 g

Dugattyúgyűrű

2 db szürke öntöttvas, 2,5 mm széles

Túlméretű dugattyú

¤ 54,5 mm

¤ 55 mm

Forgattyústengely-csapágyak

 

Száma

3 db

Típusa

6203

Hajtórúdcsapágy

Kettős görgúscsapágy

A hengergörgő mérete

¤ 4x6 mm

A hengergörgők száma

34 db

Csapszeg csapágyazás

BÖ 5 alapanyagnak megfelelő zsugorbronz-persely

HAJTÓMŰCSOPORT

 

Tengelykapcsoló

Többtárcsás (olajfürdőben)

Lamella

Fémlamella (parafadugóval)

Húzórugók száma

8 db

Hajtómű

 

Sebességfokozatok száma

3 (a fogaskerekek állandó kapcsolásban, a körmös kapcsolás lábkapcsoló emeltyűvel)

Áttételi viszonyok

 

1. sebesség

3:1=8:24

2. sebesség

1,5:1=16:24

3. sebesség

1:1=20:20

Áttétel a motor és hajtómű között

Egyenes fogazású homlokfogaskerék

A fogak száma

21:60

Áttételi viszony

2,85:1

Áttétel a hajtómű és a hátsó kerék között

Görgőlánc

A lánckerék fogszáma

16:44

Áttételi viszony

2,75:1

Összes áttétel

 

1. sebesség

23,54:1

2. sebesség

11,64:1

3. sebesség

7,84:1

A lánc mérete

1,2"x1/4"x8,5¤ görgő

FUTÓMŰCSOPORT

 

Fékek

 

Lábfék

Központi fék

Működik a

Hátsó kerékre

Működés

Rudazattal, utánállítás

Fékdob

¤ 160 mm

Fékbetét

40 mm széles, szegecselve

Kézifék

Központi fék

Működés az

Első kerékre

Fékdob

¤ 160 mm

Fékbetét

40 mm széles, szegecselve

Kerekek

Cserélhetők

Kiképzésük

Huzalküllős

Kerékabroncs

Mélyágyas kerékabroncs 1,85"x19"

Küllők

Egyenes küllők

Gumik

2,75"x19"

Légnyomás, szólónál

Elöl: 1,3 atm

Hátul: 1,7 atm

Pótutassal

Elöl: 1,3 atm

Hátul: 2 atm

Tengelyek

Elöl, hátul átmenők

Rugózás

 

Első keréknél

Teleszkóp rugózás

Rugózási hossz

100 mm

Hátsó keréknél

Szélesen ágyazott lengővilla, 3 állású rugóstaggal

Csillapítás

Olajcsillapítás

Rugózási hossz

65 mm

Kormány

 

Kormányfejszög

28°17´

Váz

 

Építési mód

Duplacsöves bölcsőváz

Kötések

Hegesztve, a motor tartók rézzel forrasztva

Vezető lábtámasz

Fix

Pótutas lábtámasza

Fix, billenthető

Nyereg és tartozékok

 

Szállítható személyek száma

2

Ülés

Sportnyereg

Szerszámtartó

A jobb oldali borítólemezben

Akkumulátor tartó

A bal oldali borítólemezben

Kilométeróra

A fényszóróban

Kilométeróra meghajtás

Az első kerék bal oldali fedőjében

Átlagos üzemanyagfogyasztás

2,7 l/100 km

Gyújtás

Lendkerékmágnes

Gyújtógyertya

M 14/175

Menethossz

12 mm

Elektródahézag

0,6 mm

Előgyújtás

3,6-4 mm

Megszakító kalapácshézag

0,4 mm

VILLAMOS BERENDEZÉSEK

 

Világítás

Lendkerékmágnes

Típus

AVF GV 4-25/6

Teljesítmény

25 W

Meghajtás

Közvetlenül a forgattyústengelyen

Akkumulátor

 

Feszültség

6 V

Kapacitás

8 Ah

Mínuszpólus

A testen

Fényszóró

¤ 130 mm fénykibocsátó nyílás

Fővilágítás

6/25 W Bilux

Városi világítás

6 V 1,5 W

Stoplámpa

6 V 3 W

Fékvilágítás

6 V 5 W

MÉRETEK ÉS SÚLYOK

 

Legnagyobb hossz

1980 mm

Legnagyobb szélesség

700 mm

Legnagyobb magasság

1000 mm

Keréktáv

1250 mm

Talaj feletti szabad magasság

220 mm

Nyeregmagasság

750 mm

Önsúly

95 kg, üzemanyag nélkül

Megengedett terhelés

160 kg

Megengedett összsúly

260 kg

Max. sebesség

85 km/h

BETÖLTHETŐ ÜZEMANYAG

 

Üzemanyag-tartályba

17 l üzemanyag

Ebből tartalék

2 l

Rugóstagonként

70 cm3

Biztonsági zár

Kormányzár

Sebességváltó

Motorolaj

Nyáron SAE 50 0,7 l

Télen SAE 40 0,7 l

Hátsó rugóstag

Fagyálló, savmentes lökésgátló olaj 2x0,06 l

Első teleszkópvilla (az 1959. január 1-ig gyártott motoroknál)

Motorolaj 2x0,3 l

Üzemanyag-minőség

Etilbenzin, szuperbenzin (oktánszám 70-75) 20:1 Arol 2T olajjal keverve

125 cm3-es Danuvia motorkerékpárok
kezelése és karbantartása

Szerzők: GÁBOR ANDRÁS     WOHLMUTH EMIL