MŰSZAKI ADATOK
A 125 cm3-es Danuvia (DMV) műszaki adatait az alábbiakban ismertetjük. (Ezek az adatok az 1957 után gyártott típus adatainak felelnek meg.) Külön fogjuk ismertetni a típuson végrehajtott különböző változtatásokat - kiemelve azokat az alkatrészeket - , amelyek a régi és az új típusnál egyformán csereszabatosak.
MOTORCSOPORT |
|
Működés módja |
Kétütemű |
Öblítés |
Keresztöblítés |
Hengerszám és elrendezés |
1 álló henger, 7°-kal előrehajlik |
Löket |
54 mm |
Furat |
54 mm |
Lökettérfogat |
123,6 cm3 |
Sűrítési arány |
1:6,5 |
Teljesítmény |
5,5-6 LE n=5200 fordulat/perc |
Maximális nyomaték |
1,05 mkg n=4600 fordulat/perc |
Hűtés |
Levegő (menetszél), friss olajkeverék, kenés 20:1 |
Vezérlés |
|
Szimmetrikus dugattyúpalást vezérlés |
|
Szívás |
114° |
Átömlés |
120° |
Kipufogó |
148° |
Porlasztó |
Egyfúvókás tűszabályozás |
Porlasztó |
|
Torokátmérő |
18 mm |
Fúvóka |
80 |
Tűállás |
3 |
Légszűrő |
Nedves légszűrő |
Dugattyú |
|
Nyersanyag |
Könnyűfém DöAlSi |
A dugattyú súlya |
145 g |
Dugattyúgyűrű |
2 db szürke öntöttvas, 2,5 mm széles |
Túlméretű dugattyú |
¤ 54,5 mm ¤ 55 mm |
Forgattyústengely-csapágyak |
|
Száma |
3 db |
Típusa |
6203 |
Hajtórúdcsapágy |
Kettős görgúscsapágy |
A hengergörgő mérete |
¤ 4x6 mm |
A hengergörgők száma |
34 db |
Csapszeg csapágyazás |
BÖ 5 alapanyagnak megfelelő zsugorbronz-persely |
HAJTÓMŰCSOPORT |
|
Tengelykapcsoló |
Többtárcsás (olajfürdőben) |
Lamella |
Fémlamella (parafadugóval) |
Húzórugók száma |
8 db |
Hajtómű |
|
Sebességfokozatok száma |
3 (a fogaskerekek állandó kapcsolásban, a körmös kapcsolás lábkapcsoló emeltyűvel) |
Áttételi viszonyok |
|
1. sebesség |
3:1=8:24 |
2. sebesség |
1,5:1=16:24 |
3. sebesség |
1:1=20:20 |
Áttétel a motor és hajtómű között |
Egyenes fogazású homlokfogaskerék |
A fogak száma |
21:60 |
Áttételi viszony |
2,85:1 |
Áttétel a hajtómű és a hátsó kerék között |
Görgőlánc |
A lánckerék fogszáma |
16:44 |
Áttételi viszony |
2,75:1 |
Összes áttétel |
|
1. sebesség |
23,54:1 |
2. sebesség |
11,64:1 |
3. sebesség |
7,84:1 |
A lánc mérete |
1,2"x1/4"x8,5¤ görgő |
FUTÓMŰCSOPORT |
|
Fékek |
|
Lábfék |
Központi fék |
Működik a |
Hátsó kerékre |
Működés |
Rudazattal, utánállítás |
Fékdob |
¤ 160 mm |
Fékbetét |
40 mm széles, szegecselve |
Kézifék |
Központi fék |
Működés az |
Első kerékre |
Fékdob |
¤ 160 mm |
Fékbetét |
40 mm széles, szegecselve |
Kerekek |
Cserélhetők |
Kiképzésük |
Huzalküllős |
Kerékabroncs |
Mélyágyas kerékabroncs 1,85"x19" |
Küllők |
Egyenes küllők |
Gumik |
2,75"x19" |
Légnyomás, szólónál |
Elöl: 1,3 atm Hátul: 1,7 atm |
Pótutassal |
Elöl: 1,3 atm Hátul: 2 atm |
Tengelyek |
Elöl, hátul átmenők |
Rugózás |
|
Első keréknél |
Teleszkóp rugózás |
Rugózási hossz |
100 mm |
Hátsó keréknél |
Szélesen ágyazott lengővilla, 3 állású rugóstaggal |
Csillapítás |
Olajcsillapítás |
Rugózási hossz |
65 mm |
Kormány |
|
Kormányfejszög |
28°17´ |
Váz |
|
Építési mód |
Duplacsöves bölcsőváz |
Kötések |
Hegesztve, a motor tartók rézzel forrasztva |
Vezető lábtámasz |
Fix |
Pótutas lábtámasza |
Fix, billenthető |
Nyereg és tartozékok |
|
Szállítható személyek száma |
2 |
Ülés |
Sportnyereg |
Szerszámtartó |
A jobb oldali borítólemezben |
Akkumulátor tartó |
A bal oldali borítólemezben |
Kilométeróra |
A fényszóróban |
Kilométeróra meghajtás |
Az első kerék bal oldali fedőjében |
Átlagos üzemanyagfogyasztás |
2,7 l/100 km |
Gyújtás |
Lendkerékmágnes |
Gyújtógyertya |
M 14/175 |
Menethossz |
12 mm |
Elektródahézag |
0,6 mm |
Előgyújtás |
3,6-4 mm |
Megszakító kalapácshézag |
0,4 mm |
VILLAMOS BERENDEZÉSEK |
|
Világítás |
Lendkerékmágnes |
Típus |
AVF GV 4-25/6 |
Teljesítmény |
25 W |
Meghajtás |
Közvetlenül a forgattyústengelyen |
Akkumulátor |
|
Feszültség |
6 V |
Kapacitás |
8 Ah |
Mínuszpólus |
A testen |
Fényszóró |
¤ 130 mm fénykibocsátó nyílás |
Fővilágítás |
6/25 W Bilux |
Városi világítás |
6 V 1,5 W |
Stoplámpa |
6 V 3 W |
Fékvilágítás |
6 V 5 W |
MÉRETEK ÉS SÚLYOK |
|
Legnagyobb hossz |
1980 mm |
Legnagyobb szélesség |
700 mm |
Legnagyobb magasság |
1000 mm |
Keréktáv |
1250 mm |
Talaj feletti szabad magasság |
220 mm |
Nyeregmagasság |
750 mm |
Önsúly |
95 kg, üzemanyag nélkül |
Megengedett terhelés |
160 kg |
Megengedett összsúly |
260 kg |
Max. sebesség |
85 km/h |
BETÖLTHETŐ ÜZEMANYAG |
|
Üzemanyag-tartályba |
17 l üzemanyag |
Ebből tartalék |
2 l |
Rugóstagonként |
70 cm3 |
Biztonsági zár |
Kormányzár |
Sebességváltó |
Motorolaj Nyáron SAE 50 0,7 l Télen SAE 40 0,7 l |
Hátsó rugóstag |
Fagyálló, savmentes lökésgátló olaj 2x0,06 l |
Első teleszkópvilla (az 1959. január 1-ig gyártott motoroknál) |
Motorolaj 2x0,3 l |
Üzemanyag-minőség |
Etilbenzin, szuperbenzin (oktánszám 70-75) 20:1 Arol 2T olajjal keverve |
125 cm3-es Danuvia motorkerékpárok
kezelése és karbantartása
Szerzők: GÁBOR ANDRÁS WOHLMUTH EMIL