fejlec.jpg

A MOTORKERÉKPÁR ÜZEMBE HELYEZÉSE

A gyár által szállított motorkerékpárok korrózióvédő anyaggal vannak bevonva, ezért üzembe helyezés előtt a motorkerékpárokat jól le kell tisztítani, és a zsíros, olajos réteget el kell távolítani. Szükség esetén a fényezett és krómozott részeket gyenge dörzsöléssel át kell fényesíteni. Ennek elvégzése után mind az első, mind a hátsó keréken ellenőrizni kell a guminyomást, tekintettel arra, hogy a gyár által szállított motorkerékpárokat (gumikímélés végett) nem teljes guminyomással töltik fel. (A guminyomás első keréknél 1,3 légkör, hátsó keréknél 1,7 légkör; két személynél a hátsó keréknél 2,0 légkör.)

 

Mind a túl kicsi, mind a nagy nyomás az abroncsok idő előtti elhasználódásához vezet. Az abroncsok feltöltése után a zárósapkát a szelepházra gondosan csavarjuk vissza, hogy a szelephez idegen anyag, piszok ne kerülhessen.

Az üzembe helyezés előtt az akkumulátort a használati utasításban megjelölt módon fel kell tölteni. A feltöltést szakemberrel végeztessük el. A motorkerékpár akkumulátor nélkül is működtethető, mivel a gyújtást és a világítást a lendkerékmágnes biztosítja. Az akkumulátorra csak az egyenáramú jelzőkürt működtetése miatt van szükség.

Az előírt benzinkeverék betöltése után nyissuk ki a benzincsapot, utána a karburátor úszóházán elhelyezett szivatógomb két- háromszori működtetésével a benzin beáramlását elősegítjük. A gyújtókulcsot helyére téve, lenyomjuk a legalsó helyzetbe. Ezután a berúgókar erőteljes lenyomására a motor beindul. Hidegben a motor beindítását megkönnyíthetjük azáltal, hogy a porlasztó levegőszűrőjét (részben vagy teljesen) mindaddig elzárjuk, amíg motorunk üzemi hőmérsékletre fel nem melegszik.

 

Ha viszont a már felmelegedett motort zárt szűrővel járatjuk, az a motor leállását vonja maga után. Ha meleg a motor, tartózkodjunk az úsztatógomb lenyomásától, ill. a levegőszűrő elzárásától, mert ez túlszívást eredményez. A túlszívott motort kifúvatással hozhatjuk üzemképes állapotba. Ha kifúvatással a motort nem tudjuk üzemképes állapotba hozni, ez esetben a forgattyúház alsó részén elhelyezett csavar kinyitásával a forgattyúházban levő keverékmennyiségen kiengedjük.

Elindulás előtt a motorkerékpáron ellenőrizni kell a biztonságos közlekedésnek megfelelő első és hátsó kerékfék beállítást. Ellenőrizni kell továbbá a helyes tengelykapcsoló hézagot, a jelzőkürt, valamint a világítás működését.

 

 

125 cm3-es Danuvia motorkerékpárok
kezelése és karbantartása

Szerzők: GÁBOR ANDRÁS     WOHLMUTH EMIL