fejlec4.jpg

A Söjtöri Motoros Találkozó rendezésével tisztelgünk a Haza Bölcse előtt, aki Söjtörön született 1803.október 17-én.

A túrák legalább egy állomása kapcsolható életéhez. 

A találkozó célja,hogy megismertessük környékünk nevezetességeit,látnivalóit és természeti értékeit motoros társainkkal.

Ezen az oldalon visszaolvashatók az eddig találkozóink beszámolói és láthatóak videóink. Jó szórakozást!

 

1. Söjtöri Motoros Találkozó 2011.október 15

"A hideg idő ellenére jól sikerült az első motoros rendezvény Söjtörön!

Reméljük,jövőre több helybeli motoros jön el, és több magyar motorkerékpárt látunk!

Reggel a Deák-kastélynál 17 motort neveztek be.

Az ügyességi verseny és a söjtöri motoros felvonulás után elindultunk Kehidára.

Délután 4 óra körül érkeztünk vissza,de ekkorra már erősen megfogyatkozott csapatunk,mert a környékbeli motorosok hazagurultak.

Ízelítőül néhány kép:

Gyülekező a Deák-kastélynál
– 1 °C,de forró barátság!

Gyülekező a Deák-kastélynál – 1 °C,de forró barátság!

Bővebben itt olvasható

 

 


 

2. Söjtöri Motoros Találkozó 2012.szeptember 28-30

Vezérmotor: D-Csepel

A találkozónkról az alábbi cikk jelent meg a megyei lapban: 

Két keréken túráznak Deák Ferenc nyomában 

Söjtör - Akit a keverékbenzin fanyar füstje egyszer megcsap, nem szabadulhat többé a kétütemű masinák bűvöletéből. A hét végén meglett korú kétkerekűek gyülekeztek a Deák-háznál. 

2012. október. 02. kedd | Szerző: Arany Gábor 

Az ötletet egy Danuvia Csepel 125 köbcentis motorkerékpár adta - árulta el Klujber László, a veterán motorok háromnapos találkozójának szervezője. - Két éve került hozzánk és ezzel belecsöppentünk a motorosok társadalmába is. Úgy gondoltam, hogy ismerjék meg a községünket és az interneten hirdettük meg a találkozót. Először tavaly, ami olyan jól sikerült, hogy a folytatás sem maradhatott el - mondta az ötletgazda és elárulta, azóta P 12-es Pannónia is érkezett a családba, így 17 éves fia, Richárd ülhetett az 1957-ben gyártott Csepel nyergébe. A másik cél ugyanis éppen az, hogy a fiatalok ismerjék meg a Magyarországon volt motorkerékpár-gyártást, illetve az ötvenes-nyolcvanas évek kétkerekűit. 

- Ahogy terjedt az autózás, a Pannóniák a fészerekbe kerültek, kerti csettegőkké alakították őket, és sok még ma is szolgálja gazdáját - magyarázta. 

Szavait alátámasztották a szombat reggeli események, mert a Zalaegerszegről érkezett Molnár Attila Pannónia TLF motorkerékpárját ezért sikerült hipp-hopp megjavítani. A felvonulás előtt vette észre, hogy elrepedt a porlasztó úszóháza, folyt a benzin, ám szerencsére a veterán járművek között nézelődő söjtöri Zombori Istvánnál épp ilyen motor szolgál és alkatrészeket is tartalékolt hozzá. A 67 éves férfi éltes korú, NDK-gyártmányú MZ Trophyn gurulhatott haza a kincset érő úszóházért. Ebből az is kiderült: nemcsak magyar járműveket vártak a találkozóra. 

 További képek elérésén még dolgozom, addig itt a videó:

 

 

 


 

3. Söjtöri Motoros Találkozó 2013.szeptember 28

Szeptember 28-án immár 3. alkalommal rendeztük meg motoros találkozónkat, ahova több, mint 50 motorkerékpár érkezett. A 13 helybeli motoroson kívül többek közt Pusztaszentlászlóról, Körmendről, Nagykanizsáról, Keszthelyről és Zalaegerszegről is jöttek motoros csapatok. A legtávolabbról érkezett motoros címét ismét Kertész Zsolt kapta, aki a Békés megyei Kamutról érkezett hozzánk. A legidősebb résztvevő a 64 éves zalaegerszegi Pete László, a legfiatalabb pedig a helybeli Könyves Balázs volt a maga 15 évével.

Érdekesség, hogy az ügyességi versenyen két 1957-es gyártású D-Csepel is rajthoz állt.
A beérkezés után a program a hagyományoknak megfelelően alakult, ügyességi verseny különböző kategóriákban,felvonulás Söjtörön majd a Haza Bölcse emlékének adózva a csapat Keszthelyre motorozott. Először a Fő-téren álltunk meg az arra sétálók nagy örömére. Az elméleti verseny annak a gimnáziumnak a falai között zajlott, ahol 1811-12-ben Deák Ferenc is diákoskodott.
Rövid balatonparti séta után Valcum Castrum romjait tekintettük meg, majd Balatonmagyaródon Németh Zoltán kitűnő állapotban levő P20-21 gyűjteményében gyönyörködtünk. 
Az utolsó előtti megálló a Kis-Balatonnál volt, ahol többek közt Zala megye 7 csodájával is megismerkedhettünk. 
17 óra körül érkeztünk vissza Söjtörre, ahol finom falatokkal vártak bennünket helybeli lelkes támogatóink.
A baráti beszélgetés a pattogó tűz mellett folytatódott,melynek során felelevenítettük a nap és az év eseményeit, valamint erős fogadalmat tettünk, hogy jövő szeptemberben újra találkozunk amikor is Nagykanizsa lesz az úti cél. 
Abban, hogy a rendezvény balesetmentesen lezajlott, a résztvevők fegyelmezett motorozásán kívül nagy szerepe volt a söjtöri és keszthelyi polgárőröknek, a keszthelyi rendőrség munkatársainak valamint motoros forgalomirányítóinknak akik valamennyien szakszerű munkájukkal biztosították a felvonulást és a 130 km-es túrát. Munkájukat ezúton is köszönjük. 
A találkozó sikeréhez nagyban hozzájárult rendezőtársaink munkája illetve a támogatóink felajánlása is, köszönet valamennyiüknek.

 

Keszthely főtere, háttérben a hajdani premontrei gimnázium

Bővebben itt olvasható

Keszthely TV tudósítása

 

 


 

4. Söjtöri Motoros Találkozó 2014.szeptember 27-28

KEZDŐDIK!? 


Sikeresen lezajlott a 4. Söjtöri Veterán Motoros Találkozó, ami az égiek nyomására 2 napossá bővült. 
Az első nap csak a keménymag, de vasárnap már a „papírkutyák” is megérkeztek. 
Volt, akinek annyira tetszett, hogy nagy örömünkre mind a két nap eljött.
Pénteken komolyan vettük az időjárás előrejelzést, amely szerint a hétvégén megkezdődik a vénasszonyok nyara. Szombaton úgy látszik összepipilték magukat a vénasszonyok, ezzel nekünk alapos fejtörést okoztak. 
Az eget kémlelve rájöttünk, hogy változás ebből csak nagyon sokára lesz. Így interneten, telefonon keresztül akit lehetett értesítettünk.
Azonban ekkor már többen úton voltak, ezért őket nem tudtuk értesíteni.
Forró teával, pogácsával fogadtuk őket, majd megtekintettük az ekkor nyíló Pannonia Project grafikai kiállítást. 11 óra körül 9 kemény motoros felpöfögött a Börzöncei-hegyre.
Mivel az eső nem szűnt, közfelkiáltással eldöntöttük, hogy véget vetünk a további motorozásnak és mindenki hazaberreg szárítkozni. 
Vasárnap remek motoros időre ébredtünk és 9 óra felé már nem a felhők, hanem a motorosok gyülekeztek a Deák-háznál!
Jutott idő a baráti beszélgetésre, a Deák-emlékkiállítás megtekintésére is az ügyességi verseny mellett. Az idén nemcsak Söjtörön, hanem Pusztaszentlászlón is felvonultunk.
A Börzöncei-hegyen remek kilátásban gyönyörködhettünk, majd rövid kanizsai városnézés után – emlékezve a Haza Bölcsére – megkoszorúztuk az Eötvös-téren álló szobrát. 
Beleznán a Zrínyi Miklós-emlékkiállítást néztük meg, majd a vállalkozó kedvűek KRESZ-tesztet és Deák-totót tölthettek ki. Az előbbiben Huszti József, utóbbiban Soós Balázs bizonyult a legjobbnak.
Zrínyiújvárat 1664-ben lerombolták a törökök, azóta szerintünk a szúnyogok tartják uralmuk alatt. „Az önkéntes véradás” után erdei úton motoroztunk át Murakeresztúrra, ahol szívélyes vendéglátásban részesültünk.
Hazaútban a Dél-Zalára csodálatos kilátást nyújtó becsehelyi kilátóhoz is felmentünk.
A szenvedélynek engedve az utolsó 20 km-t élénkebb tempóban tettük meg.
Itthon lelkes söjtöriek bográcsgulyással, pogácsával vártak bennünket.
A sötétedés beállta előtt vettünk búcsút egymástól, remélve, hogy 2015 szeptemberének utolsó hétvégéjén újra találkozunk, amikor is Kehida lesz az úti cél.
Szombaton kb. 20 motor érkezett hozzánk, vasárnap pedig közel 50 motoros gurult velünk.
Köszönjük valamennyiüknek a részvételt, a söjtöri és nagykanizsai polgárőröknek az útvonal biztosítást, támogatóinknak a felajánlásokat és rendezőtársainknak a munkát!
Üdvözlettel: P12 Laci és D-Csepeles Ricsi

Minket nem riasztott a szombati eső!

További fényképek itt

Zala Hírlap cikk képekkel,videóval

Technikai problémák miatt sajnos idáig nem tudtam számítógépre feltölteni a saját videónkat, ezért még nem készült el a szokásos "zenés-táncos" összeállításunk.

De egy lelkes söjtörinek köszönhetően a felvonulás meg van örökítve (7:07-től):

 

 


 

 

5. Söjtöri Motoros Találkozó 2015.09.27
 
Szombaton a kellemetlen időjárás ellenére a söjtöri Deák kastélyhoz közel 30 motoros érkezett, aztán a túra során még sokan csatlakoztak hozzánk.
A zalaszentmihályi tónál jól esett a pihenő.
Kehidára már egész nagy létszámmal érkeztünk.
Zalacsányban a felvonulás után felmelegített bennünket a babgulyás.
Utána 20 km-es küzdelem következett a szembe széllel,de mi nyertünk,mert nem vagyunk "papírkutyák"! ;)
A nap zárásaként a söjtöri IKSZT-ben 37-en ültünk asztalhoz egy baráti beszélgetésre.
Összesen a találkozón 46 fővel motoroztunk.
A legtávolabbról kőszegi motoros barátunk, Pászner Laci érkezett, a legidősebb motorkerékpár az 1940-es Zündapp KS 500 volt, amit korhű ruhában a keszthelyi Ziegler Csabi vezetett.
Reméljük,hogy jövőre jobb motoros időben újra találkozunk!
Köszönjük valamennyiőtöknek a részvételt, a motoros forgalomirányítóknak, polgárőröknek az útvonal biztosítást, támogatóinknak a felajánlásokat és rendezőtársainknak a munkát!
 
 
 

 

 

 

 

6. Söjtöri Motoros Találkozó 2016

 

 

 

 

 

Idén rekord számú résztvevővel rendeztük meg a 6. Söjtöri Veterán Motoros Találkozót és Deák-Emléktúrát: 85 fő regisztrált reggel, s a túra során még páran csatlakoztak hozzánk. (Ez nagy valószínűséggel a napközbeni remek motoros időnek, és előző találkozóink sikerének köszönhető)
Nagy örömünkre nemcsak a már szokásosnak nevezhető Nagykanizsa,Zalaegerszeg,Körmend,,Keszthely,Tapolca,Kőszeg,környékéről érkeztek hozzánk motorosok, hanem Dobronakról (SLO), Vépről, Szelestéről és Budapestről is.

A megnyitó után éles küzdelem zajlott az ügyességi versenyen,pl a 250-esek között csak 9 tized másodperc választotta el egymástól a dobogós Pannoniákat.
A díjátadó után Horváth László rendőr őrnagy, a Zala Megyei Balesetmegelőzési Bizottság titkára hívta fel a figyelmet a megye motoros szempontból kiemelten veszélyes útjaira, majd a „Légy bátor, merj lassítani!” kampány figyelemfelhívó matricáit adta át.
Ezt követően indultunk a 130 km-es túrára.
1. megállónk Borsfán Bánfai Zsolt gépgyűjteményénél volt, ahol a tulajdonos élményekben és történetekben gazdag tárlatvezetést tartott,majd egy eredeti állapotú Dutra UE 28 beindításával búcsúzott tőlünk. Innen Páka felé vettük az irányt, a falu határában megszemléltük azt az titkos erődítményrendszert, amely egy esetleges jugoszláv támadástól védte volna a zalai olajmezőket az 50'-es években.
Túránk legtávolabbi pontja a muravidéki Zsitkóc község volt, ahonnan a Haza Bölcsének ősei származnak. Deák Ferenc emléke előtt adózva koszorút helyeztünk el az emléktáblánál és megtekintettük az emlékszobát. Zsitkóci barátaink nagy szeretettel fogadtak bennünket,a vendéglátás kitűnő volt. Hazafelé a szlovén-magyar határon a Barátság parkon haladtunk keresztül, majd Rédics és Zalatárnok között élénk tempóban ad hoc tájékozódási túraversenyt tartottunk.  Az IKSZT udvarán uzsonnáztuk,majd Török Károly barátunk érdekességeket említett a zalai kőolajbányászat történetéről, végül az itteni Deák emlékműnél is koszorúztunk.
Szerencsére technikai probléma csak az utolsó 10 km-en jelentkezett 1 defekt és 1 gyűrűtörés formájában,de Balaskó Istvánnak és Orbán Zoltánnak köszönhetően egyik motor sem maradt az út szélén.
Deák Ferenc szülőfalujába visszatérve meleg gulyással,finom pogácsával vártak bennünket helyi segítőink,melyet a szabad ég alatt, jóízű beszélgetéssel egybekötve fogyasztottunk. 
A találkozón számos nagyon szép veterán motorban és traktorban gyönyörködhettünk,de ki kell,hogy emeljük azt a Danuvia motorkerékpárt és Motorkulit,mellyel Bús Antal és felesége több nagy európai túrát tett 1965 és 1974 között.Ezúton is köszönjük a lehetőséget Orbán Zoli barátunknak! 
A legidősebb motorkerékpár Ziegler Csaba 1940-es Zündapp KS500-asa volt,legmesszebbről (Kamut - 380 km) érkezett a találkozóra Kertész Zsolt és felesége,Bea, legidősebb motoros Plevcsak Edward (71 éves, BMW R50/5) legfiatalabb motoros Gál Gergő (15 éves, Rieju).
Köszönjük valamennyiőtöknek a részvételt, a motoros forgalomirányítóknak, polgárőröknek az útvonal biztosítást, támogatóinknak a felajánlásokat és rendezőtársainknak a munkát!

Üdvözlettel: P12 Laci és D-Csepeles Ricsi, a túra főrendezői

Ezt a videót Szabó Gábor készítette.

 

 

 

Hatodszor randevúztak Söjtörön a veterán járművek....

https://www.facebook.com/sojtorimotorosok/photos/?tab=album&album_id=1189703154421077

https://photos.google.com/share/AF1QipMtkoOFB4E-h189Ho9PAITbpGBMGKHaiMhf4PpStGhHWFYPgWwj-p8vjiA3lror-Q?key=dGw2ZHBJTmM1c2tGcE9Lam55UEtMRjczay1yZ3Z3

 

Ebben a cikkben PIsta Danuviájának felújításárol olvashatunk.
 
 
 
 
A történet 1962 nyarán kezdődött.

 

Ekkor vette édesapám 32 évesen első motorját, egy fekete Danuviát. Körbemotorozták vele fél Magyarországot édesanyámmal. 1975 – ben végleg ki lett vonva a forgalomból a motor, a nyolcvanas években pedig a motoron játszottam, ami a garázsban volt leállítva.

 

Később eladták a szüleim alkatrésznek, de a forgalmija valamilyen okból megmaradt, amit azóta is féltve őrzök. 2006 – ban édesapám meghalt, és 3 év elteltével úgy éreztem, hogy fel kell kutatnom a Danuviáját.. Hosszú hónapok kitartó keresgélése után sajnos nem jutottam eredményre, ami várható is volt.
Ezért úgy döntöttem, hogy veszek egyet, és azt felújítom aprólékosan. 2010 márciusában sikerült is vásárolnom egy 1960 – as kiadásút. A sors úgy hozta, hogy egy pirosat vettem, ami első ránézésre viszonylag rendben volt, de csak első ránézésre. Gondoltuk fényezni nem kell, csak csíkozni, mert az előző gazdája ezt már megtette.

 

Az utolsó csavarig szétszedtük a motort, és ahogy mondani szokták, előkerült a szekrényből a csontváz. A szétbontás során értek meglepetések a fényezéssel kapcsolatban, ugyanis úgy fújták le a motort, hogy a sártól és a rozsdától nem tisztították meg előtte, illetve agyon volt glettelve. A vázat és az idomokat elvittem Szentesre, ahol egy Airbrush festő rokonom vette kezelésbe. Homokszórással megtisztította az elemeket, alapozta, és a fényezés után a csíkozást is elvégezte.
Igazi országos felújítási projekt kezdődött.
Az alumínium elemek polírozását Seregélyesen végezték, a krómozást Kalocsán, a nyereg áthúzását Szentendrén, a blokk felújítása pedig Fóton történt.

A benzintank belső megtisztítása számomra érdekes technikával valósult meg Kubik Sándor barátom, a Fóti Motorbarátok Köre tagtársam segítségével. Kis darabokra tört greslap darabokat és benzint helyezett a benzintankba, egy rossz tanksapkával lezárta, alul a kifolyónyílást szigetelőszalaggal körbetekerte, és a tankot beletette egy betonkeverőbe. A megfelelő rögzítés után járatta 2 órát, ami tökéletes belső tisztaságot eredményezett. A greslap előnye, hogy a széleivel jobban tud tisztítani, a kerek kaviccsal ellentétben.
A szétszereléskor még egy érdekes dologra bukkantunk, ugyanis a felniken belül a belső gumit cellux védte, a gumicsík helyett.

Motorikusan szépen üzemelt a motor, de a szétszedése után derült ki, hogy ellepte a rozsda az alkatrészeket. Egy másik blokkból ezeket pótoltunk, valamint még csapágy és szimering csere történt.
 
A teleszkópok siralmas állapotban voltak, az elsők felújítását házilag végeztük, viszont azt a kis hibát elkövettük, hogy a krómozás előtt nem vettük ki a bakelit gyűrűket, amit utólag sikerült cserélnünk. A hátsókat szakemberre bíztam, az OldMotors végezte el.

Mindkét lánckereket cserélni kellett, a legnagyobb gondot a megfelelő lánc beszerzése okozta.
Sokan ráteszik a MZ, vagy a Jawa láncot, ami ugyan jó rá, de egy idő után megeszi a lánckerekeket, ugyanis a lánc mérete ½ X ¼ 8,5 görgő.

Az alumínium öntvények tisztítását (blokkház, kerékagyak) Varró Ferenc, a Veterán újságban is megjelent ötletéből merítettük, ami a következő: 10 liter 40-45 fokos vízhez 0,75 kg trisót kevertem, majd belehelyeztem az alkatrészeket. 3 órán keresztül áztattam, amelynek hatására sötétszürke réteg borította a felületet, amelyet folyóvízzel és ecsettel történő dörzsöléssel könnyen el lehetett távolítani. Szárítás után brigéciolos mosás következett, amelynek hatására tovább világosodott az alumínium felület. Sok hasznos információt, technikai segítséget Ocskay Zoltán – Varró Ferenc D – Csepel, Danuvia, valamint Kóris István - Tálas Tamás a Danuvia motorkerékpárok története könyvéből lestünk el.

Miután elkészült az összes alkatrész, a motor összeszerelése következett, ami viszonylag már hamar ment, 1 hét alatt elkészültünk vele, és minden remekül működik rajta.

Érdemes elolvasni :)

 "Egy bizonyos vasárnapi nap rásegített arra, hogy veterános érdekeltségű motorossá váljak. 2010. május 9-ét írunk, egy szép vasárnap reggel van, amikor is Nemes Gabika barátommal átzüllöttük az egész szombat éjszakát, és mivel előzőleg megbeszélük hárman, hogy elmegyünk a szigetszentmiklósi veteránbörzére, hát alvás nélkül, jó hangulatban (értsd: metál részegen) beültünk Áron kocsijába, és meglátogattuk az Old Motors börzét. Nem ez volt az első alkalmam, már voltunk előtte is veterán börzén az urálos cimborámmal; itt viszont Gabikával végigdülöngéltünk az árusok sorai közt, és nagy bátran 45 ezres kikiáltási árról indulva 42,500 Ft-ban megalkudtam egy használt Danuviára. Összedobtuk a hármunknál lévő pénzeket (természetesen utólag megadtam nekik a tartozást), betettük a kocsiba az ócskavasat, és attól a naptól beléptem a szocreál motortulajdonosok táborába. Késő délutánra kialudtam magam otthon, és ébredés után egy kicsit szkeptikusan vizsgálgattam a ház falának támasztott 1960 szeptemberében gyártott rozsdás motorkerékpárt."

 Olvass tovább: http://danuviafeltamasztas.webnode.hu/

Péntek este 15-óra magasságában érkeztem meg Agárdra. Jó pár órán keresztül készítettük elő a terepet a versenyhez. Regisztrációs sátrak, padok …stb.

 

Később egy kicsit festegettem a 4 éve készülgető monumentális „festményt”, ami nem mellesleg az eredményhirdetésen megejtett jótékonysági árverésen 100 dollárért kelt el a Tetovált Állatmentők javára. Lehet hogy festenem kéne…? : ) : ) : ) : ).

 

Lassan elkezdtek szállingózni a Danuviások is. Innentől már csak sörözés valamint beszélgetés volt…..

 

D.Nagy-ék szalonnát sütöttek, és amikor meglátogattam őket, Orcától kaptam pálinkát amit meg kellett enni : ) : ) : ) : ) : )…..

 

 

 

A tüzet nem kellett eloltani mivel leszakadt az ég és mire észbe kaptunk a faházban találtuk magunkat három Danuvia (és jó pár Danuviás) társaságában.

 

Mostantól lesz olyan mondás is hogy: Engedj be egy Danuviást a házba, hozza a többieket is… : ) : ) : ) : ) : ) : ) : )

Az este további részéről szigorú titoktartás kötelez…. : ) : ) : ) : ) : )

 

 

 

Reggel mire megjelentek az első motorosok már talpon voltunk.

 

Az első program egy motoros felvonulás volt egy veterán tűzoltó autó felvezetésével Agárdon.

 

 

 

 

 

Aztán elkezdődtek a futamok. Előbb a motoros futam, amiről a Danuviás csapat lekésett,

 

összekeveredtek a kerékpárosokkal nem kevés füstöt eregetve az orruk alá… : ) : ) : ) : ) : )

 

 

Az ebéd után (ami lecsó volt) jött a második futam aminek a startjánál már a Danuviás csapat az első helyen sorakozott.

 

Szürreális képet mutatott a permetezőgéppel a hátán induló Orca, valamint a kackiás bajusszal rendelkező Béla. Remek látvány volt……

 

Az összegyűlt Danuviák száma kb. 9db volt +4db D-Csepel ami elég szép eredmény volt.

 

Dupla dicsőséget szerzett a Danuviának Kormos Attila aki megnyerte a motoros verseny szóló motorkerékpár kategóriát, valamint ezzel együtt a Danuvia kupát is.

Gratulálunk!

Jó lenne ha a Danuvia kupa hagyománnyá válna, és évről évre itt is összefutnának e márka fanatikusai. Én nagyon jól éreztem magam jó volt a társaság…..stb…stb.

 

 

 

További képek :

 

http://velenceito.info/beszamolok/punkosdi-old-motors-fesztivalt-tartottak-agardon-fotok/

 

 

 

Jövőre veletek ugyanitt!!!!!!

Az én rövid történetem a Velodromról. Mint vidéki gyerek már korán reggel felkeltem és hogy biztosra menjek ezért egy nappal korábban. Kb. 10 körül már az Érdi kertek alján poroszkáltam. Orcánál kipakoltuk az összes motyót és a motort is.

 A járgány elvándorolt egy közeli vizsgahelyre és míg mi szegény Orca veszteségét (az ellopott motorháztetőt) pótoltuk, addig sikeres vizsgát is tett. Igaz, hogy volt még rajta műszaki, de jobb volt ez így egy füst alatt. Misinek és Orcának ezúton is köszönöm a segítséget. Illetve nagyon köszönöm a telefont is.
 Ezek végeztével újra felmálháztuk a gépet, kiegészítve a tesókám cuccával, majd elindultunk Ürömre az esti találkahelyre. Útközben Orca porráázott nekem meg barom az autóm hátulját centizte ki, de egyben rendben megérkeztünk.
 Nagyjából egy időben össze is verődött a társaság. Sajnos vendéglátónk nem lehetett velünk, de ezúton is köszönjük a vendéglátást. Egy kis meglepivel készültünk is, amit majd Orca átad. Nem tudom hány órakor hunytunk le, de erősen hajnalodott, jókat beszélgettünk és jókat ittunk. Reggel kocka fejjel, totál álmosan bóklásztam csak.

 

Mire a Velodromra begurultunk a csipa is elszállt a szememből és a többieket látva megjött a kedv egyből a bohóckodásra. Volt ott kérem minden, tiszteletkör, nagyon szép egységes stand és a motorok is csíkban álltak ahogy kell.
 Szerencsére elöl szerepeltünk viszonylag a pályára felhajtó motorosok között. Külön öröm volt látni, hogy a társaság minden tagja vette a bátorságot és felkapaszkodott a falra (még ha lejövetelkor kicsit reszketett is a keze) majd köreink végeztével adrenalintól dagadva támasztotta le a gépét újra a betonra.

 

 

Részemről vidám lábáztatással mulattam a várakozás és a tikkasztó meleg köztes időket. Kis zabálás, bámészkodás után már vártam a második futamot. Ez azért már lazább volt, de a szervezők külön szóltak, hogy ha gyorsan megyünk kiintenek minket és vége. Mondtam, hogy ne féljenek, ha akarnánk sem tudnánk száguldozni.


Az ok a figyelmeztetésre jogos volt, mert a pályából egy jókora darab levált. Remélem ez a probléma nem fogja veszélyeztetni a további rendezvények biztonságos megtartását. Miután kimotoroztuk magunkat szép csendesen elkezdtünk kipakolászni autóinkhoz.
 Meggyorsította a folyamatot a közelgő vihar zaja. Én mire bepakoltam és elbúcsúztam, majd eltávolodtam 3 utcányit a pályától már kapcsolhattam is be az ablaktörlőt. Mintha az égiek elirigyelték volna, hogy egy napra megfiatalodtunk és egy gondtalan napot tölthettünk együtt. Elmosta a hétvége hangulatát, majd órákon keresztül csak bóbiskoltam hazafelé. Szerencsére a fényképek, az élmény az nem tud még a szentölt vízzel sem kimosódni, így már alig várom, hogy kb. egy hónap múlva újra találkozzunk és együtt motorozzunk megint.

D.Nagy

Egy videó pedig tőlem... Magyar zoltán admin