fejlec.jpg

 

Köszönet Kakukkjoe-nak

 

Ha arra még alkalmas a főtengely hogy egyáltalán foglalkozzak vele szétnyomom, majd kap új hajtókart, alsócsapot, kosaras tűgörgőt. Ha csapok jók (stabilan állnak rajtuk a csapágyak) akkor két fél csak tisztításon esik át.

Ha kopottak, bemartak,pontozottak, szóval rosszak, van mód a felszabályzásra, azonban ilyenkor, szabványtól eltérő csapágyakat kap, aminek kisebb a közepe. Összepréselem és addig "kopácsolom" míg egytengelyű nem lesz.

Tapasztalatom, hogy ha ezeket 0,05mm alá lehet szorítani, az már királyság, és egy pillanat alatt el lehet rontani, egy roszz összerakással, vagy ha jól megküldik kalapáccsal a lendkerék lehúzót.

Dióhéjban ennyi.

Köszönet Ricsinek

A karburátor, és a benne lévő üzemanyag túlmelegedése ellen
Amikor bemelegedett a motor,időnként "tűsszent" egyet,ki-kihagyott a gyújtás.
A megoldást még a Csepeles index fórumon láttam kb. 1 éve.



Tegnap 55 km-t motoroztunk kb. 10 °C-os hőmérsékletben, teljesítmény változást nem tapasztaltam, a gyújtás kimaradás megszűnt,de még további próbamenetek szükségesek a felelősségteljes nyilatkozáshoz.

 

FRISSÍTÉS:Nyári melegben,kb. 15-20 km megtétele után néha ismét jelentkezik a probléma, bár az eredetinél jóval kevesebbszer és ritkábban.
Továbbá a motor újraindításkor sokkal hamarabb igényli az "úsztatást". Pl. az első tavaszi túrán (március vége) ~15 perc állás után úsztatás nélkül 2-3 rúgásra indult a közdarab nélkül, most hiába is rugdosnám, meg kell szívatni és úgy indítani.

 


Méretek:
A textilbakelit belső átmérője kicsivel nagyobb,mint a szívócsonk külső átmérője. (hogy rá lehessen illeszteni) A textilbakelit vastagsága 4 mm.
A karburátorhoz csatlakozó végének külső átmérője akkora,mint a szívócsonk külső átmérője.

A közdarabot Jordán András, söjtöri veterán motoros tervezte több,hasonló mintadarab alapján, gyártója pedig Dóra Tibor söjtöri esztergályos. A telefonszámukat privátban el tudom küldeni ha érdekel valakit.

 

 
 
 
Így néz ki felszerelve a közdarab.
 
 
DSC01420.jpg

 Köszönet D.Nagy-nak

 

 

 

 

 

Köszönet Ricsi95D-nek a képekért.

 

 

 

 

Csapszeg kihúzó ( Köszönet Sykes-nek)

 

 

 

Kuplung rugóbeakasztó ( Köszönet Sykes-nek)

 

 

KM óra mutatólehúzó ( Köszönet Csövi )

""Lehúzó recept a következő: Veszünk egy 5-ös vagy 6-os csavart anyával ízlés szerint. Egy lemez csíkot meghajlítunk, majd egy lyukat és egy bevágást készítünk rá az ábrán látható módon. A csavar végébe kb 1mm-es és kb. 5-10mm mély furatot készítünk, lehetőség szerint kis esztergával bár ez nem minden háztartásban található meg. Hiányában kézi fúró is megteszi ügyelve a központosságra. Későbbiekben a furatba egy méretre vágott gombostű hegyesebbik felét illesztjük, heggyel kifele. Jobb használhatóság érdekében az anyát beforrasztjuk, és már használhatjuk is.""

 

 

 

 
 
 
Első teleszkópszár bakelit persely behúzó ( Köszönet csepcsanyi-nak az Indexes fórumról)

Ez egy kb. fél méteres 8-as menetszálból készült, amihez esztergáltam egy vállas hengeres behúzót egy kéznél lévő műanyag-darabból. Ahogy a képen látszik, egy bakelit perselyt rátettem, a műanyag átmérője, ahova rácsúszik behúzáskor, értelemszerűen 31-31,5 mm.
A váll átmérője pedig kicsit nagyobb, de csak annyira, hogy a teleszkópszárba könnyen beleférjen, nálam 35mm, a persely külselye 37mm kürül van.
A használat egyszerű, anyákkal rögzítve van a műanyag, rá a persely, a menet végét kidugjuk alul, ráhajtjuk az anyát, és szépen behúzzuk a helyére.

A műanyag henger felső, szűkebb részére nincs szükség, csak ilyen darabot találtam itthon.

Kiütéskor ugyenez a menetszál, de egy olyan műanyag henger kell, ami keresztülcsúszik a perselyen, tehát kissebb az átmérőlje a persely belselyénél, és alulról körbe-körbe kocogtatava jön kifelé.
Én ezt úgy csináltam, hogy volt ilyen átmérőjű alátétem, azt rögzítettem a menetszálon, és azzal kocogtattam ki. Kb. úgy, amikor a kerékcsapágyakból kiütjük az elsőt. (a második, mint tudjuk, már egyszerűbben megy)
Amúgy nekem szépen, sértetlenül kijöttek a perselyek, akár vissza is lehetne szerelni őket.

bakelitbehuzo1.jpg



bakelitbehuzo2.jpg



bakelitbehuzo3.jpg
 
 
 
 
 
 
Kb 15 perc egy ilyen szerszám elkészítése. (sykes)
 
 
 
 
 
 
 
 
Ha nincs gyári eszközöd. (sykes)

 
 
 
 
 
 
Kipufogó könyök tisztítás


kipukonyoktisztitas.jpg
 
 
 
 
 
 
 
A szerző engedélyével :) ( D.Nagy) kifejezetten ezen a fórumon jelenik meg először egy kis részlet, mintegy köszönet gyanánt, amiért sok kiadvány elkelt az oldal segítségével. A szövegben olvasott ajánlásokat (cégeket, eszközöket) mindenki saját felelősségére próbálja ki, keresse fel, az esetleges hibákért, károkért nem tudok felelősséget vállalni. (remélem olvasható méretű lesz)
 
img101.jpg
 
 
 
img102.jpg



img103.jpg



img104.jpg



img105.jpg


Ennyi a kedvcsináló, remélem mindenki talál hasznos ajánlást benne. Akit érdekel a folytatás még kb. 6-7 példány van eladó ebből a füzetből.
 
 
 
 
A gyári fadobozos szerelőkészlet tartalmának egyik rajza:


img032.jpg